Erasmus+ 2019
Örömmel tudatjuk veletek, hogy pályázatot nyertünk a Tempus Közalapítvány Erasmus+ program keretében.
A páláyzatunk címe: A Kapcsolódó Nevelés megerősítése itthon és Európában
Az egyesületünk fő célkitűzései az európai mobilitások és együttműködések terén:
1. Tudásmegosztás, a Kapcsolódó Nevelés szemléletmódjának tanítása a régióban és Európában – ezen belül a külföldön élő magyar anyanyelvű szülők elérése (Szlovákia, Vajdaság – nem a pályázatból, Románia, Anglia)
2. Szervezetfejlesztés: mi magunkat „visionary organisation”-ként határozzuk meg, ahol általunk vallott alapvető értékek mentén igyekezünk építeni és működtetni a szervezetünket, úgy mint pl.: személyesség, pozitív vízió, empowerment, átláthatóság, egyenlőség (nem hierarchikus viszonyok), egymás támogatása és inklúzió. Mindez nem olyan modell, amire sok jó példát látnánk itthon, viszont találtunk külföldi szervezeteket, ahol ezekkel az értékekkel összhangban lévő „leadership” modellt
tanulhatunk.
3. Folyamatos tanulás, továbbképződés. (Leendő) oktatóinknak szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy itthon nem elérhető tudásra, tapasztalatra tehessenek szert, és szeretnénk, ha a tanultakat itthon megosztanák. Mindez inspirál, növeli az egyesülethez való kötődést, és részben ellentételezi a sok önkéntes munkát. Nem utolsó sorban a meglátogatott helyekkel igyekezünk további együttműködéseket kialakítani, alkalmakat keresni a Kapcsolódó Nevelés bemutatására.
4. Módszertani fejlesztések. A Kapcsolódó Nevelés egyes módszereinek mélyebb, illetve más megközelítésű megismerése, a tanultaknak az oktatóképzésbe való beépítése. Ilyenek például a történet mondás, a nevettetés, a test intelligenciájának előhívása, az érzelmek kioldásának, illetve az önmagunkkal való kapcsolat megtalálásának technikái.
Beszámoló a pályázat megvalósulásáról
2019 júniusa és 2022 júniusa között az Európai Bizottság Erasmus+ pályázati lehetőségének köszönhetően igen sokat csavaroghattunk Európa szerte, egyrészt azért, hogy minél több szülőhöz eljuttassuk a Kapcsolódó nevelés jelentette támogatást, másrészt azért, hogy még többet tanuljunk, és még jobban végezhessük ezt a feladatot.
Erasmus+ 2019-es mobilitási projektünk eredményei számokban
11 munkatársunk összesen 26 utazás keretében járt 7 különböző országban.
10 alkalommal külföldi szervezetek meghívására előadásokat, műhelymunkákat és több napos programokat tartottunk a Kapcsolódó nevelés megismertetésére, eszköztárának átadására. A témák sora kimeríthetetlen volt és az olyan szokásos témák mellett, mint a hiszti, a határszabás, a testvérféltékenység vagy a játékos nevelés, olyan témákkal is foglalkoztunk, mint a szülői bűntudat kezelése, a támogatottság érzésének megteremtése, vagy az, hogy hogyan érdemes szülőtámogató csoportot működtetni.
9 alkalommal különböző külföldi kurzusokon vettek részt oktatóink azért, hogy új módszereket ismerjenek meg, és új szakmai ismeretekkel gazdagodjanak. Ezek között volt többek között:
-
bohóc kurzus Angliában – hogy jobban segíthessünk nektek átadni a Nevetés meghallgatásának eszközét
-
történetmondó kurzus Angliában – hogy jobban értsük a gyógyulási folyamatban a koherens narratíva megalkotásának szerepét és hogy színesebben tudjuk elmesélni nektek azokat a saját történeteinket, amiken keresztül elmeséljük, hogyan is működik a Kapcsolódó nevelés a mindennapokban
-
Kapcsolódó nevelés oktatók regionális találkozója és továbbképzése Hollandiában – hogy új dolgokat tanuljunk, és mi is támogatást kapjunk a munkánkhoz
-
“Shadow work” műhely Angliában- hogy új módszereket lássunk az “érzelmi munka, érzelmi feldolgozás” témájában
-
Egy hetes képzés az iskolai zaklatás, “bullying” és az online zaklatás megelőzéséről és megakadályozásáról Olaszországban – hogy ebben a témában is legyenek naprakész ismereteink és válaszolni tudjunk a kérdéseitekre
-
“Az intelligens mező” kurzus Olaszországban – hogy jobban megértsük és többféle gondolkodási kerettel rendelkezzünk arról, mi és hogyan történik a “meghallgató térben”
-
“Lélekvesztés” kurzus Olaszországban – hogy jobban értsük, mi és hogyan történik velünk magzati létünk során, ennek gyerekkorban milyen viselkedésbeli jelei lehetnek, és mindennek milyen hatása van későbbi életünkre
-
Dance ZeroOne kurzus Csehországban – hogy gyakorlatokat tanuljunk a testünkkel való párbeszédre, az üzenetei meghallgatására
A projektnek a külföldi utazások mellett része volt az is, hogy a tanultakat itthon megosztjuk és hasznosítjuk. Egyesületünk rendszeres támogató alkalmai keretében a kiutazók mini műhelymunka keretében mutatták be a legérdekesebb dolgokat, amiket tanultakat. Ezekből aztán gyakorlatok és tematikák bekerültek a szülőknek szóló programokba, valamint az oktatóképzésünk tananyagába.